[RBM] Transport & Mobiliteit
Geplaatst: di 01 mar 2011, 16:19
Brilamontië ligt sinds 1936 niet meer aan zee. Dat komt niet omdat de zee is opgedroogd, maar omdat het oosten van Brilamontië zich in dat jaar onafhankelijk heeft verklaard als Republiek Sustulië. Sindsdien is Brilamontië op buitenlandse havens aangewezen, waaraan overigens geen gebrek is.
Mochten er dus politieke of economische problemen ontstaan, dan zijn er nog genoeg alternatieve havens voorhanden. Dit is een machtige positie, want Brilamontië kan zo makkelijk eisen stellen aan havens. Als Brilamontië een haven of land zou boycotten, loopt het buurland een behoorlijke inkomstenbron mis.
Deze beleidskaart uit 2009 laat zien op welke havens en goederenvervoersmodaliteiten het Brilamontische beleid zich richt.
Hoofdroute over weg
Hoofdroute over spoor
Hoofdroute over water
Urbaro (agglomeratie) Triurboj is de economische spil van het eiland en ontwikkelt zich steeds meer tot kantorengebied. De steden zijn nu nog overwegend laagbouw, maar plannen zin in voorbereiding voor meer (middel)hoogbouw.
Opmerkelijk is overigens dat met name Sustulië rijk aan havens is, die van belang zijn voor Brilamontië. Brimmerhavn in Frankenland staat overigens niet op de kaart, omdat de infrastructuur vanuit Brilamontië niet optimaal is. Hierbij speelt de grens tussen Frankenland en Sustulië ook mee, en dan vooral de administratieve problemen daaromtrent. Daarnaast ligt Sudostia even verderop, en die is via rivieren en het spoor prima ontsloten.
Sustulië is het armste land van het eiland. Vanwege de daardoor relatief lage prijzen is Sustulië behoorlijk aantrekkelijk voor de handel. Daarnaast speelt mee dat hoewel Sustulië van Brilamontië is afgescheiden de internationale betrekkingen tussen beide landen sinds de jaren '60 weer groeiende zijn. Momenteel zijn de banden zelfs zeer goed te noemen!
Mochten er dus politieke of economische problemen ontstaan, dan zijn er nog genoeg alternatieve havens voorhanden. Dit is een machtige positie, want Brilamontië kan zo makkelijk eisen stellen aan havens. Als Brilamontië een haven of land zou boycotten, loopt het buurland een behoorlijke inkomstenbron mis.
Deze beleidskaart uit 2009 laat zien op welke havens en goederenvervoersmodaliteiten het Brilamontische beleid zich richt.
Hoofdroute over weg
Hoofdroute over spoor
Hoofdroute over water
Urbaro (agglomeratie) Triurboj is de economische spil van het eiland en ontwikkelt zich steeds meer tot kantorengebied. De steden zijn nu nog overwegend laagbouw, maar plannen zin in voorbereiding voor meer (middel)hoogbouw.
Opmerkelijk is overigens dat met name Sustulië rijk aan havens is, die van belang zijn voor Brilamontië. Brimmerhavn in Frankenland staat overigens niet op de kaart, omdat de infrastructuur vanuit Brilamontië niet optimaal is. Hierbij speelt de grens tussen Frankenland en Sustulië ook mee, en dan vooral de administratieve problemen daaromtrent. Daarnaast ligt Sudostia even verderop, en die is via rivieren en het spoor prima ontsloten.
Sustulië is het armste land van het eiland. Vanwege de daardoor relatief lage prijzen is Sustulië behoorlijk aantrekkelijk voor de handel. Daarnaast speelt mee dat hoewel Sustulië van Brilamontië is afgescheiden de internationale betrekkingen tussen beide landen sinds de jaren '60 weer groeiende zijn. Momenteel zijn de banden zelfs zeer goed te noemen!