[BRS] Infrastructuur
Moderator: MandelSoft
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
Dus als een Burghtelander die aan de grens woont (bijvoorbeeld in Jakkebroek) eventjes naar tante Bep in Jacken wil rijden met zijn scootertje, moet hij een jaarvignet kopen?
Maar uiteraard is Burghteland zeer blij met deze maatregel. We verwachten een enorme daling van de criminaliteit in de grensregio, nu smokkel niet meer lucratief is.
Maar uiteraard is Burghteland zeer blij met deze maatregel. We verwachten een enorme daling van de criminaliteit in de grensregio, nu smokkel niet meer lucratief is.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Tja, dat zijn individuele gevallen, maar het lijkt mij best nutteloos als je midden in Schellingen woont om een vignet voor twee weken voor een scooter aan te schaffen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
In Burghteland wil men ook steeds meer tol gaan heffen op snelwegen. Het nadeel is dat er a) vaak nog een alternatieve route voor de snelweg bestaat die langs dorpen voert, wat voor veel overlast zorgt, b) de aansluitingen zich vaak niet lenen voor tolpoortjes. Echter om nu voor elk land een vignet te moeten aanschaffen is ook weer zo wat...
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
In Uneta had men vroeger gewoon tolwegen met poortjes, maar dit zorgde voor veel overlast en in 2010 is er een vignet ingevoerd.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Railinfrastructuur in Schellingen
NOOT: deze post bevat inhoud van eerder gemaakte posts, al zijn hier en daar wat gegevens veranderd
Schellingen heeft sinds de laatste een uitgebreid spoorwegnetwerk voor zowel vracht als passagiersvervoer. Hieronder is informatie te vinden over het Schellingse spoorwegennet
Ontwikkeling van het hoofdspoornetwerk
In de tweede helft van de negentiende eeuw begon het Schellingse spoorwegennet met zijn bestaan en groeide zeer snel door private investeerders. Maar na deze korte bloeiperiode kwam al snel een eind nadat een groot deel van deze bedrijven failliet ging door teruglopende inkomsten van vrachtvervoer. Veel van deze lijnen zijn ook weer gesloopt vanwegen andere ontwikkelingen of omdat het spoor niet paste op het hoofdspoorwegennet door een andere spoorbreedte dan de standaardspoorbreedte (1435mm). Het passagiersvervoer bleek nog wel winstgevend te zijn.
Het Schellingse spoorwegennet heeft in de loop van de twintigste eeuw een flinke verandering ondergaan. Einde jaren dertig was er een groots plan van de regering Hastern I (jawel, die controversiële regering) om het spoorwegennet flink aan te pakken om zo de economie te stimuleren. Alle bestaande sporen werden verdubbeld en geëlektrificeerd. Echter gaf men de prioriteit aan het bouwen van 's lands eerste Autobahn, waarbij de regering bij een heuse volksrevolutie zijn macht verloor. Daardoor bleven deze plannen in de ijskast tot midden jaren '50. De twintig daaropvolgende jaren werd het plan ten uitvoer gebracht.
Midden jaren '80 werd het spoorwegennet nog eens flink aangepakt om het geschikt te maken voor thans bestelde hogesnelheidstreinen. Wissels werden vervangen, tracé's werden deels verlegd, geluidsschermen werden geplaatst en er werden vier-sporige passeerstations gebouwd om zo de snelle treinen te laten passeren terwijl de langzame stoptrein op het naastgelegen spoor wacht. Daarnaast werd de electrificatie aangepast van 3kV gelijkstroom naar 25kV 50Hz wisselspanning om meer en krachtigere treinen aan te kunnen
Echter is er de laatste jaren weer een nieuw plan. Aan de ene kant worden wat extra missing links aangelegd (vooral in het westen van het land ontbreken er tracé's) en er worden tangentspoorlijnen om steden heengelegd voor vrachttreinen. Overigens zijn vrachttreinen in Schellingen veel aanwezig. Toch kunnen deze treinen wel een redelijke snelheid bereiken tot 130 km/h. Echter is het voor de stedelingen niet fijn om vrachttreinen door de steden zien rijden en dit zal de komende jaren worden aangepakt.
De treinklasses
Schellingen kent de volgende treinklasses:
Tram
Enkele steden in Schellingen hebben een tram- of lightrailnetwerk. Trams zijn te vinden in de volgende steden:
Enkele andere steden in Schellingen werken aan een eigen tramnetwerk. Arnheim is nu al druk bezig met een lightrailsysteem samen met Hagenfurt, die deze weer wil aansluiten op het tramnet van zijn Imaginese buur Barcelia. Malle is ook druk bezig met zijn eigen tramnet en in Heidel is dit bijna klaar. Verder experimenteert Muensterwald met trams op inductiestroom.
Metro
Schellingen kent weinig metronetwerken. Alleen Muensterwald heeft een metronetwerk; In Schellingen-Stadt zijn er al jaren plannen voor een metronet, maar sinds het Autobahn 7-debacle uit de jaren '40 is dit plan nog tot op de dag van vandaag controversieel.
Exploitatie
De spoorexploitatie is in Schellingen, anders dan bij het busvervoer, nog steeds in handen van de overheid. Het hoofdspoorwegennet wordt geëxploiteert door Schellingen Bahn; de lokale raildiensten zijn in handen van de gemeenten. Echter hebben deze bedrijven een goede reputatie onder de bevolking.
Groeten,
Maarten
NOOT: deze post bevat inhoud van eerder gemaakte posts, al zijn hier en daar wat gegevens veranderd
Schellingen heeft sinds de laatste een uitgebreid spoorwegnetwerk voor zowel vracht als passagiersvervoer. Hieronder is informatie te vinden over het Schellingse spoorwegennet
Ontwikkeling van het hoofdspoornetwerk
In de tweede helft van de negentiende eeuw begon het Schellingse spoorwegennet met zijn bestaan en groeide zeer snel door private investeerders. Maar na deze korte bloeiperiode kwam al snel een eind nadat een groot deel van deze bedrijven failliet ging door teruglopende inkomsten van vrachtvervoer. Veel van deze lijnen zijn ook weer gesloopt vanwegen andere ontwikkelingen of omdat het spoor niet paste op het hoofdspoorwegennet door een andere spoorbreedte dan de standaardspoorbreedte (1435mm). Het passagiersvervoer bleek nog wel winstgevend te zijn.
Het Schellingse spoorwegennet heeft in de loop van de twintigste eeuw een flinke verandering ondergaan. Einde jaren dertig was er een groots plan van de regering Hastern I (jawel, die controversiële regering) om het spoorwegennet flink aan te pakken om zo de economie te stimuleren. Alle bestaande sporen werden verdubbeld en geëlektrificeerd. Echter gaf men de prioriteit aan het bouwen van 's lands eerste Autobahn, waarbij de regering bij een heuse volksrevolutie zijn macht verloor. Daardoor bleven deze plannen in de ijskast tot midden jaren '50. De twintig daaropvolgende jaren werd het plan ten uitvoer gebracht.
Midden jaren '80 werd het spoorwegennet nog eens flink aangepakt om het geschikt te maken voor thans bestelde hogesnelheidstreinen. Wissels werden vervangen, tracé's werden deels verlegd, geluidsschermen werden geplaatst en er werden vier-sporige passeerstations gebouwd om zo de snelle treinen te laten passeren terwijl de langzame stoptrein op het naastgelegen spoor wacht. Daarnaast werd de electrificatie aangepast van 3kV gelijkstroom naar 25kV 50Hz wisselspanning om meer en krachtigere treinen aan te kunnen
Echter is er de laatste jaren weer een nieuw plan. Aan de ene kant worden wat extra missing links aangelegd (vooral in het westen van het land ontbreken er tracé's) en er worden tangentspoorlijnen om steden heengelegd voor vrachttreinen. Overigens zijn vrachttreinen in Schellingen veel aanwezig. Toch kunnen deze treinen wel een redelijke snelheid bereiken tot 130 km/h. Echter is het voor de stedelingen niet fijn om vrachttreinen door de steden zien rijden en dit zal de komende jaren worden aangepakt.
De treinklasses
Schellingen kent de volgende treinklasses:
- Lokalzug (stoptrein): Deze trein doet alle stations aan. De maximumsnelheid van deze trein is 160 km/h. Er wordt geaccepteert in het ontwerp dat men kan staan in deze trein tijdens de spits.
- InterCity: Deze trein doet enkele belangrijke stations aan voor een snelle verbinding tussen de grote steden. De maximumsnelheid van deze trein is 200 km/h. Staanplaatsen in deze treintypen zijn er niet.
- HST: Deze hogesnelheidstreinen stoppen alleen bij enkele grote stations. Deze treinen kunnen een maximumsnelheid halen van 320 km/h. Deze treinen worden ook internationaal ingezet
- Vrachttreinen: vervoeren geen passagiers. Vrachttreinen kunnen een maximumsnelheid bereiken van 130 km/h en worden vooral gebruikt voor het lange-afstandsvervoer van goederen.
Tram
Enkele steden in Schellingen hebben een tram- of lightrailnetwerk. Trams zijn te vinden in de volgende steden:
- Alphain
- Andreasburg
- Bammsmuenster
- Bergen
- Muensterwald
- Schellingen-Stadt
- Suessensee
Enkele andere steden in Schellingen werken aan een eigen tramnetwerk. Arnheim is nu al druk bezig met een lightrailsysteem samen met Hagenfurt, die deze weer wil aansluiten op het tramnet van zijn Imaginese buur Barcelia. Malle is ook druk bezig met zijn eigen tramnet en in Heidel is dit bijna klaar. Verder experimenteert Muensterwald met trams op inductiestroom.
Metro
Schellingen kent weinig metronetwerken. Alleen Muensterwald heeft een metronetwerk; In Schellingen-Stadt zijn er al jaren plannen voor een metronet, maar sinds het Autobahn 7-debacle uit de jaren '40 is dit plan nog tot op de dag van vandaag controversieel.
Exploitatie
De spoorexploitatie is in Schellingen, anders dan bij het busvervoer, nog steeds in handen van de overheid. Het hoofdspoorwegennet wordt geëxploiteert door Schellingen Bahn; de lokale raildiensten zijn in handen van de gemeenten. Echter hebben deze bedrijven een goede reputatie onder de bevolking.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [BRS] Infrastructuur
Eindelijk wat nieuws in Schellingen en mooi om te zien dat ik mensen inspireer met dingen Goed stuk, ben benieuwd naar eventueel andere vormen van openbaar vervoer in Schellingen. Je zegt overigens dat jouw vrachttreinen 130 kunnen, maar ik heb ergens geleerd dat ze vaak maximaal 100 kunnen. Zijn de goederentreinen in Schellingen dan zoveel korter, of heb je de beste locs van allemaal?
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Schellingen heeft er goede sterke locs voor en korte vracht treinen. Vaak zitten er ook twee locs op voor de extra trekkracht. Het is ook daarom niet zo gek dat met de conversie van de tractie nodig was, anders vroegen deze locs te veel vermogen van het net.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [BRS] Infrastructuur
Duidelijk. Ben wel benieuwd naar het materieel van je treinen. Het is niet erg belangrijk, maar zeker wel interessant
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Interessant, ik ben zelf vorige week begonnen met de spoorwegkaart. Als die af is zal ik ook wat over het OV schrijven .
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Het treinmaterieel
In Schellingen wordt heden het volgende treinmaterieel voor het hoofdspoorwegennet gebruikt:
Klikkerdeklik
De treinen in detail
Maarten
In Schellingen wordt heden het volgende treinmaterieel voor het hoofdspoorwegennet gebruikt:
Klikkerdeklik
De treinen in detail
- HST: Siemens ICE-3
Schellingen heeft sinds kort de duitse Siemens ICE-3 aangeschaft. Men heeft gekozen voor een reeds bewezen ontwerp voor het hogesnelheidsnetwerk. De trein is ook geschikt voor rijden in het buitenland op spoor met andere tractie. - ICE: BREL APT-M
Een fiasco in het eigen land (UK), in Schellingen is het een succes. Het prototype, APT-P, werd in zijn thuisland geplaagd door problemen met wagenziekte (de trein had namelijk kantelstellen). Schellingen zag een buitenkansje om deze afdankertjes op te kopen voor een prima prijsje, want na slechte ervaringen was BREL ze liever kwijt dan rijk. In Schellingen heeft men gekeken naar hoe ze het kantelstel konden aanpassen, zodat alle problemen waren verholpen. De nieuwe trein, omgedoopt tot ATP-M (M voor "Modified"), was ondanks hoge aanpassingskosten een groter succes in Schellingen. De Schellingse spoorvoertuigfabrikant kocht de rechten op om deze nieuwe treinen te bouwen en tot op de dag van vandaag doen deze dienst als intercities. - ICE: RE Klasse 460-SHPT / Vracht: RE Klasse 460
De RE Klasse 460-SHPT (Single Headed Passenger Train) is een door Schellingen aangepaste versie van de RE Klasse 460. In plaats van dat het trekstel twee uiteinden heeft, is een zijde afgevlakt voor de conducteurskamer, die vanuit de passagiersrijtuigen toegankelijk is. Deze treinen hebben twee van dit soort wagens per trein. Deze treinen kunnen ook internationaal ingezet worden bij andere tractie. Daarnaast heeft SB ook reguliere RE Klasse 460 locomotieven in dienst voor vrachttreinen - Lokalzug: DBAG Klasse 423
Ook hier heeft Schellingen gekozen voor een al bewezen ontwerp. Deze trein wordt veel gebruikt voor stoptreintracé's - Lokalzug: TER 2N NG
Wederom heeft Schellingen ook hier gekozen voor een al bewezen ontwerp. Deze trein wordt gebruikt voor intensief belastte stoptreintracé's.
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [BRS] Infrastructuur
Haha ongelooflijk, ik had ook al gepland op mijn to-do lijstje dat men in Benjiland voor de intercity's ICE3's zou aanschaffen in de toekomst. Dat zou echter nog wel een aantal jaar duren. Maar nu ik er aan denk zoek ik een trein met een hogere capaciteit... Een VIRM zou daarom geweldig zijn, maar ja, dat is dan weer niet origineel...
Re: [BRS] Infrastructuur
Ook Eduko heeft 3 ICE3 toestellen aangeschaft de afgelopen jaren, wat toevallig!
Wel heel mooi gemaakt!
Wel heel mooi gemaakt!
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Re: [BRS] Infrastructuur
Toevallig, Carthamian Railways gebruikt ook ICE3's op de West Coast HSR
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya
Re: [BRS] Infrastructuur
Geliefde treinen blijkbaar! Maar inderdaad, het zijn goede, moderne treinen.katherman111 schreef:Toevallig, Carthamian Railways gebruikt ook ICE3's op de West Coast HSR
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Wat een toeval, Uneta gebruikt ze niet!
Maar mooie treinen heb je gekozen, en grappig dat met wat aanpassingen de flop-ATP een top-ATP-M kon worden!
Maar mooie treinen heb je gekozen, en grappig dat met wat aanpassingen de flop-ATP een top-ATP-M kon worden!
Re: [BRS] Infrastructuur
Leuk stuk en mooie treinen ook! Je hebt het goed voor elkaar gekregen om de geel-blauwe kleurstelling er toch snel uit te laten zien.
De ICE3 is natuurlijk ook wel een mooie, moderne hogesnelheidstrein. Ik vind het daarom niet raar dat meerdere landen hem hebben gekozen.
Heb je trouwens wel door dat een snelheidsverschil tussen een sneltrein en stoptrein op hetzelfde spoor een enorme capaciteitsvermindering oplevert?
De ICE3 is natuurlijk ook wel een mooie, moderne hogesnelheidstrein. Ik vind het daarom niet raar dat meerdere landen hem hebben gekozen.
Heb je trouwens wel door dat een snelheidsverschil tussen een sneltrein en stoptrein op hetzelfde spoor een enorme capaciteitsvermindering oplevert?
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Zeker, daar is tijdens college genoeg aandacht aan besteedt . Daarom zijn er enkele stations op die lijnen viersporig uitgevoerd, zodat deze als passeerstation kunnen gebruikt worden.
Het uiteindelijke doel op de langere termijn is om de belangrijkste hoofdassen in Schellingen geheel viersporig uit te voeren, zodat het langzame treinverkeer (stoptreinen, vrachttreinen van het snelle treinverkeer (ICE, HST) wordt gescheiden.
Het uiteindelijke doel op de langere termijn is om de belangrijkste hoofdassen in Schellingen geheel viersporig uit te voeren, zodat het langzame treinverkeer (stoptreinen, vrachttreinen van het snelle treinverkeer (ICE, HST) wordt gescheiden.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: [BRS] Infrastructuur
Nova Hollandia wil graag praten over verbeteringen in het grensoverschrijdend spoorwegverkeer voor de periode 2015-2018
--> http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=17&t=42&start=42
(Het gaat hier op dit moment alleen nog maar om een voorstel, dat van beide zijden nog aangepast kan worden)
--> http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=17&t=42&start=42
(Het gaat hier op dit moment alleen nog maar om een voorstel, dat van beide zijden nog aangepast kan worden)
- lajos
- Geoficticus
- Berichten: 300
- Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
- Locatie: Tokio (JP)
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Ik kan me voorstellen dat de inwoners van de plaatsen aan de B74, maar ook die langs de rode weg in Kwang Yung al decennia balen van het vrachtverkeer dat over die wegen raast van Kwang Yung naar Schellingen. Extreem veel zal dat niet zijn, maar genoeg om van een onveilige situatie te spreken. Het zal een behoorlijk drukke weg zijn. Dat daar (nog) geen snelweg ligt moet derhalve een historische verklaring hebben. Wellicht was er onenigheid over waar de snelweg precies zou moeten komen te liggen en wie die snelweg zou moeten betalen. Maar misschien is die onenigheid inmiddels opgelost en is er een snelweg tussen Hammen en Kwang Yung ingepland. Misschien zijn zelfs de werkzaamheden al begonnen. Misschien ook nog niet. In elk geval lijkt het me nuttig om het hier over te hebben.
- lajos
- Geoficticus
- Berichten: 300
- Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
- Locatie: Tokio (JP)
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Wat mij wel aardig lijkt is dat er al geruime tijd geleden overeenstemming is bereikt tussen Kwang Yung en Schellingen over trace en kostenverdeling en dat de in Kwang Yung benodigde tunnel inmiddels geboord is (maar verder nog niet klaar), maar dat Schellingen nog niks heeft gedaan m.b.t. wegaanleg. Dat zou/zal tot frustratie in Kwang Yung leiden en derhalve diplomatiek overleg tussen onze landen in de nabije toekomst noodzakelijk maken.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Ik denk eerder dat het project voor nu is gestrand door enerzijds een gebrek aan financiering van de overheid en anderzijds vanwege het NIMBY-karakter van een snelweg, waarbij toch ook enkele boeren dwars gaan liggen omdat er een snelweg door hun land is gepland...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- lajos
- Geoficticus
- Berichten: 300
- Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
- Locatie: Tokio (JP)
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
een voorstel
De snelweg in Kwang Yung kwam gereed in ongeveer 1962 en de haven in 1963. In eerste instantie zal het verkeer niet enorm zijn geweest, maar met de toename van bedrijvigheid in de haven zal dat veranderd zijn. In de tweede helft van de jaren 60 zal ook duidelijk zijn geweest dat de verbinding met Hammen verre van ideaal was.
1968: eerste ideeen in KHY voor snelweg naar Hammen.
1970: begin overleg met BRS over snelweg. Vanwege onenigheden over trace en kostenverdeling schiet dit overleg niet op.
1976: eerste akkoord over snelweg. Begin bezwaar- en beroepsprocedures in BRS.
1980: een bezwaar wordt definitief gegrond verklaard en het akkoord tussen KHY en BRS vervalt daarmee.
1981: begin tweede ronde van overleg met BRS over snelweg. Deze tweede overlegronde wordt geplaagd door allerlei diplomatieke problemen, maar ook door voortdurende demonstraties en protesten. Mensen die nu vlak langs de weg tussen KHY en Hammen wonen protesteren tegen het vrachtverkeer door hun dorpen. Mensen die langs beoogde trace's voor de snelweg wonen protesteren tegen die beoogde trace's. En diverse milieuorganisaties bemoeien zich er ook mee. KHY ergert zich daar opelijk aan, hetgeen de situatie alleen maar vergergert en het overleg verder vertraagt. (E.e.a. zal ook wel invloed gehad hebben op de lokale politiek in dat deel van BRS en wellicht tot ruzies in sommige dorpen tussen voor- en tegenstanders geleid hebben.)
1993: tweede akkoord over snelweg. Begin bezwaar- en beroepsprocedures in BRS.
1997?: twee akkoord definitief (geen gegronde bezwaren). Overleg begint over de planning van de werkzaamheden.
2000: definitief werkplan gereed. BRS geeft aan te beginnen met wegaanleg zodra de tunnel in KHY geboord is (ik maak binnenkort wel een kaart waarop die tunnel staat aangegeven). Begin van voorbereidingen in KHY.
2001: vanwege de slechte economie in Oost-Azie is er sinds enkele jaren ook minder activiteit in de haven van KHY. In KHY ontstaat daardoor plots tegenstand in parlement en daarbuiten tegen de "kostenverslindende" snelweg. Dit leidt tot vertraging. In de periode daarna worden werkzaamheden steeds hervat en dan weer onderbroken.
2013: De tunnel is geboord. BRS heeft nog niets gedaan aan wegaanleg of voorbereiding daarvan. (Volgens niet bevestigde bron stelt BRS zich op het standpunt dat door vertragingen in KHY het werkplan van 2000 niet meer van toepassing is.)
2014: ?????
De snelweg in Kwang Yung kwam gereed in ongeveer 1962 en de haven in 1963. In eerste instantie zal het verkeer niet enorm zijn geweest, maar met de toename van bedrijvigheid in de haven zal dat veranderd zijn. In de tweede helft van de jaren 60 zal ook duidelijk zijn geweest dat de verbinding met Hammen verre van ideaal was.
1968: eerste ideeen in KHY voor snelweg naar Hammen.
1970: begin overleg met BRS over snelweg. Vanwege onenigheden over trace en kostenverdeling schiet dit overleg niet op.
1976: eerste akkoord over snelweg. Begin bezwaar- en beroepsprocedures in BRS.
1980: een bezwaar wordt definitief gegrond verklaard en het akkoord tussen KHY en BRS vervalt daarmee.
1981: begin tweede ronde van overleg met BRS over snelweg. Deze tweede overlegronde wordt geplaagd door allerlei diplomatieke problemen, maar ook door voortdurende demonstraties en protesten. Mensen die nu vlak langs de weg tussen KHY en Hammen wonen protesteren tegen het vrachtverkeer door hun dorpen. Mensen die langs beoogde trace's voor de snelweg wonen protesteren tegen die beoogde trace's. En diverse milieuorganisaties bemoeien zich er ook mee. KHY ergert zich daar opelijk aan, hetgeen de situatie alleen maar vergergert en het overleg verder vertraagt. (E.e.a. zal ook wel invloed gehad hebben op de lokale politiek in dat deel van BRS en wellicht tot ruzies in sommige dorpen tussen voor- en tegenstanders geleid hebben.)
1993: tweede akkoord over snelweg. Begin bezwaar- en beroepsprocedures in BRS.
1997?: twee akkoord definitief (geen gegronde bezwaren). Overleg begint over de planning van de werkzaamheden.
2000: definitief werkplan gereed. BRS geeft aan te beginnen met wegaanleg zodra de tunnel in KHY geboord is (ik maak binnenkort wel een kaart waarop die tunnel staat aangegeven). Begin van voorbereidingen in KHY.
2001: vanwege de slechte economie in Oost-Azie is er sinds enkele jaren ook minder activiteit in de haven van KHY. In KHY ontstaat daardoor plots tegenstand in parlement en daarbuiten tegen de "kostenverslindende" snelweg. Dit leidt tot vertraging. In de periode daarna worden werkzaamheden steeds hervat en dan weer onderbroken.
2013: De tunnel is geboord. BRS heeft nog niets gedaan aan wegaanleg of voorbereiding daarvan. (Volgens niet bevestigde bron stelt BRS zich op het standpunt dat door vertragingen in KHY het werkplan van 2000 niet meer van toepassing is.)
2014: ?????
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Prima.lajos schreef: 1968: eerste ideeen in KHY voor snelweg naar Hammen.
Kan ook kloppen. Er lag al rond 1970 een klein stukje snelweg in Hammen, maar er is tot na 1980 daar niets. Waarschijnlijk werd het budget aan andere snelwegen besteedt.lajos schreef: 1970: begin overleg met BRS over snelweg. Vanwege onenigheden over trace en kostenverdeling schiet dit overleg niet op.
Uit de bezwaarprocedure is dus gebleken dat er geen akkoord te bereiken valt tussen de partijen bij dit tracé en dat tracewijzigingen nodig zijn.lajos schreef: 1976: eerste akkoord over snelweg. Begin bezwaar- en beroepsprocedures in BRS.
1980: een bezwaar wordt definitief gegrond verklaard en het akkoord tussen KHY en BRS vervalt daarmee.
Ik denk eerder dat de crisis hier iets mee te maken heeft dat men in 2008 had besloten om enkele wegprojecten uit te stellen. De A74 naar Kwang Jung was er een van, echter is het grondwerk al gedaan, wat ook nodig is in deze drassige regio. Het ligt er nu zo bij als de A4 Midden Delfland rond 1980 (alleen maar een zandlichaam en voor de rest nog niets). Er wordt gesproken over de hervatting van de werkzaamheden.lajos schreef: 2013: De tunnel is geboord. BRS heeft nog niets gedaan aan wegaanleg of voorbereiding daarvan. (Volgens niet bevestigde bron stelt BRS zich op het standpunt dat door vertragingen in KHY het werkplan van 2000 niet meer van toepassing is.)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- lajos
- Geoficticus
- Berichten: 300
- Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
- Locatie: Tokio (JP)
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Ik heb de weg nu ingetekend:
Wellicht is het handig om een draad "[BRS][IMG][KHY] Centraal-Borealische Vrijhandelszone" te openen in het forum van Schellingen of Borealie t.b.v. overleg m.b.t. de drie landen.
- Spoiler: weergeven
Wellicht is het handig om een draad "[BRS][IMG][KHY] Centraal-Borealische Vrijhandelszone" te openen in het forum van Schellingen of Borealie t.b.v. overleg m.b.t. de drie landen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast